Saturday 10 January 2009

Kukla

Hayatın ring hattında seyrederken, unuttuğum duyguları bir dost teşvikiyle su üstüne çıkardım bu gece. İçinde asaletten iz olmayan damarlarıma rock şırıngası enjekte ettim: Yaşar Kurt. Kısık bir ses, hafif deformasyona uğramış kulaklar ve beyni şarkılardan alkol güzelliğinde uyuşmuş halde geldim eve. Ve şimdi bu satırları yazıyorum,yazmalıyım da. Araf'ın çıkmaz sokaklarında çıkışı araken, atık su gibi içine düştüğüm fosseptik çukurunun mazgalından seyrekçe gördüğüm bir silüeti şimdi güneş netliğinde görüyorum. Sevdiğim şeylere zaman ve yer ayırmak ; müziği, rock'u canlı performans senteziyle duyumsamak, sosyal rolüme aldırış etmeden kafa sallamak, toplum piramidinde giymek zorunda kaldığım tüm maskeleri çıkarmak; yanıbaşındaki dostla, etrafında hiç tanımadığın insanlarla senkronize şarkılar söylemek...Alışamadım, Hadi Baba Gene Yap, Haydi Erkekler Savaşa, Kamyonlar Kavun Taşır, Kukla, Martı, Korkuyorum...

Kukla

Kuklayım ben kuklayım
Annem giydirdi beni
Babam boyadı yüzümü
Öğretmenler doldurdu içimi

Herşeyi onlar öğretti
İşe ne zaman gideceğimi
Ne zaman işten çıkacağımı
kaç paraya çalışacağımı
Onlar Öğretti
Kuklayım ben kuklayım!

Oyumu kime atacağımı
Akşam kaçta yatacağımı
Çişimi nereye yapacağımı
Nezaman güleceğimi
Nereye gömüleceğimi
Onlar Öğretti
Kuklayım ben kuklayım!

İpimi çekersiniz, oynamaya başlarım
Düğmeme basarsınız, ağlatmayı becerirsiniz

Yalnız birşeyi unuttu bunlar
Yalnız birşeyi unuttu bunlar
İpler kimin elinde?
İpler kimin elinde?
İpler kimin elinde?
İpler kimin elinde?


Yaşar KURT

Uzun bir aradan sonra, kayıp şehrin kayıp kızını, güzel bir insanı görmek çok güzeldi. Benim gözümde gerçekten iyi bir yazar olan Merve'ye teşekkür etmem gerekiyor, fanusumu kırdığı için :) Ayrıca yazarımız konser görüntülerini gönderirse buraya edit etmekten üşenmem ( eşşek değil ya ) :) Kendisini Bursa'da daha sık görmek istediğimizi belirterek, tüm hedeflerini gerçekleştirebilmesini dileriz.

1 comment:

Melusiné said...

öhöm, öncelikle eşşşşekliğimi(bol ş'li) mazur gör sevgili Nazmi; kayıp oldum galiba yine ben, hayat, hayaller ve martılar işte, mecburen mecburiyetten..

benim için de gerçekten çok güzel bir geceydi, ne çok biriktirmişiz yine ve ne çok kaçmışız kendimizden, rock'ın, alkolün ve güzel sohbetin satır aralarında kayboluşmak ne güzeldi..

iltifatların ve iyi dileklerin için de teşekkürler, "başka türlü bir şey"e inandığımız müddetçe yolumuzu bulacağız umarım, çıkılmayan dağlara rağmen...